Sunset Cruise

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Hej kära vänner! Vi har nu lämnat Kambodja och jag och Marielle tog varsitt flyg åt två olika håll. Hon åkte tillbaka till Taipei för lektioner och jag åkte vidare till Vietnam. Just nu sitter jag på flygplatsen och väntar på Moa och hennes kompis. Moa är en tjej från Norrland jag träffade i Australien, ska bli så kul att träffa henne igen! 
Men, tillbaka till sista kvällen i Phnom Penh. Det började med en lugn förmiddag på hotellets tak och poolen. Jag tyckte jag var duktig på att smörja mig men hepp, ena armen valde att bli röd ändå.. 
Efter en lättare lunch tog vi en dusch och gick ner på stan för att kolla på kungens palats. Givetvis hade vi helt missat att man firade kungens kröning (för 13 år sen) man gör tydligen det varje år, så palatset och templet var stängt, och det var folk och mopeder överallt. Som tur var hade vi bokat in en liten cruising i solnedgången. Så fint när solen gick ner bakom de -låga- husen. För änn så länge finns inte många höghus i Phnom Penh, de håller på och byggas. Typ allihop på en gång. 

 Helt plötsligt flöt det förbi en liten båt med en liten familj som samlade upp sina petflaskor som flöt i vattnet, för att tillsammans med den fånga upp dagens fångst av fisk.
(null)
 Sedan vände man på huvudet och såg att andra sidan floden var långt ifrån byggnationer av skyskrapor och fina restauranger med ljusslingor och musik. 
(null)
Men ändå stod det små barn som vinkade glatt åt oss som satt och drack drinkar på en vit båt....

Efter cruisingen valde vi en restaurang utmed strandpromenaden. Vi satt i lugnan ro innan vi hörde VÄRLDENS smäll. Marielle hoppade till och skjöt ut stolen i förberedelse för att kasta sig under bordet. Folk på gatan nedanför skrek till och vi trodde för ett ögonblick att det var en bomb som small av, innan vi såg massa fina färger på himlen över floden, kungen ska givetvis firas med ett 30 minuters långt fyrverkerispel! Och det avslutade också, efter ett par frozen strawberry diquries, vår kväll och vistelse i Kambodja!
(null)
 

Kommentera inlägget här: