Kaos

(null)
(null)
 
VARFÖR ska allt krångla när JAG SKA FLYGA SJÄLV??? 

Jag ska ta det från början.
Det började egentligen redan 2 minuter efter jag kramat Emma och Moa hejdå och jag ska beställa en uber till flygplatsen. Jag står på gatan och väntar på bilen som står bara är 1 minut ifrån, sedan är det två minuter ifrån.. sen 3 minuter ifrån, och jag ser att han tar så konstiga omvägar och kör förbi min gatan flera gånger. Jag avbokar efter 7 minuters väntan och då visar det sig att efter fem minuter är man ändå ringen att betala en avgift...... (tack och lov inte många ören i svenska kronor, men ändå) 

Till flygplatsen kommer jag iallafall och det går bra fram tills att det inte alls händer något vid gaten när gaten skulle öppnats för en kvart sen? Får sedan informationen att planet givetvis är försenat pga tekniska skäl. Jaha, 10-20 minuter säger dom. Men inget händer efter 20 minuter ändå. Jag börjar bli orolig eftersom jag har ett annat plan och passa, och har inte alls lång tid på min i Hongkong att byta till Tokyo, så jag går fram till disken och det enda som säger är att jag inte kommer hinna med mitt nästa flyg. 
Det är i dessa tillfällen jag önskar jag blir arg istället för ledsen. Så jag frågar inte mycket mer utan går till toaletten för att panika lite, och när jag samlat mig går jag tillbaka. En tysk lång kille möter mig och frågar vad som hände, han hade nämligen stått bredvid. Jag berättar och han börjar förklara hur jag ska gå till väga för det hände nämligen honom i Sydafrika för tre år sen. 
Vi går sedan fram till disken igen, där det redan stod en kille från Estland och tjafsade om samma sak som jag skulle börja tjafsa om, så jag hakar på honom. Från början har de inget att erbjuda, nästa flyg de kan sätta oss på är på lördag (detta är torsdag). Då ansluter sig en Japansk kille och säger att det absolut inte fungerar för honom för han ska på begravning i Tokyo på lördag.. sen ansluter två litauer sig också. Sen erbjuder som 1.600.000 dong (593kr). För boende och mat tills lördag. Sen väljer vi det tredje alternativet att åka med första flyget till Hongkong och se vad som kan lösas därifrån. 

Där blev vi mötta av en tjej och vi fick upp hoppet om att de har löst det under tiden vi varit på planet, men hon bara visade oss vart vi skulle gå och gav oss ett telefonnummer vi skulle ringa för mer info, för hon visste egentligen ingenting. Det visade sig också att jetstar inte hade något representant på denna gigantiska flygplats, så efter två långa telefonsamtal och tusen upprepningar och samma saker fick vi KANSKE plats på ett flyg senare på kvällen, men till Osaka. Och det berodde på om det var fem stycken som bokat planet men som inte skulle komma att dyka upp. Så det var bara vänta. Vi bestämde oss för att ta en snabbis in till stan bara för att se hur mäktigt Tokyo är innan vi stressade tillbaka till flygplatsen. Tack och lov visade det sig att det faktiskt var fem stycken som inte hade dykt upp, och vi fick åka med till Osaka. Detta fick vi reda på samma minut som gaten egentligen stängde, så hej ännu mer stress eftersom gaten ligger två tåg bort! 

Vi landar i Osaka vid 1 tiden och har nu 6 timmar att slå död på. Vi kollar de två hotell som ligger på flygplatsen men båda var fullbokade. Så efter lite burger king hittade vi en mörk plats i en korridor där vi la oss för några timmars sömn på stengolvet. Vilket var kallt och hårt så sov inte ens blund.. 

Klockan 7.40 på fredagsmorgonen, lagom till soluppgången, lyfte äntligen flyget mot Tokyo. Helt sjukt vad ett plan kan orsaka för mardröm?!
Kommentera inlägget här: