Lite annat

Hej kära vänner. 
 
Jag vet att jag kanske borde hålla mig till min resa just nu. Men det blir så lite uppdatering nu när det inte händer så mycket. Det känns inte så roligt att sitta och skriva att jag tog en promenad och en kaffe med Adam igår. Eller en morgonpromenad med Lisa i morses. Känns inte så relevant. Eftersom min vardag går lite segt, så längtar jag mer och mer efter att få komma iväg. Hur mycket jag än älskar Melborune, så känner jag mig ändå klar. Vi har spenderat ett helt halvt år här (igår). Och nu är det exakt en vecka kvar. Jag vet eller hoppas att jag kommer ha massa spännande inlägg sen när vi reser eftersom det händer nya saker varje dag! 
 
Men det jag ville komma till: Nu när jag bott i två olika lägenheter med massa olika folk kan jag inte låta bli att längta hem, spara ihop pengar, och flytta till något helt eget. Att få inreda själv. Bo själv. Störa mig på min egen disk och ingen annans. Slippa höra gnisslande tänder när man ska sova eller vakna mitt i natten för det är tysk efterfest på balkongen. Eller av bara den enkla sak att bjuda över vänner utan att få tillåtelse från mamma/pappa/manager/landlord. 
 
Jag har nu skapat en ny kategori. Inspiration. Jag har så mycket inspiration till både lägenhet eller en liten stuga. Det som gräver mig mest är ju att det ska ta sååån tiiiid till allt.. Stugan jag tänker på är en liten röd stuga som pappa köpte för ett tag sen, inte alls långt ifrån där vi bor. Jag har en liten idé om att bygga ut litegrann för att få plats med bla bandrum som inte finns nu. Det stora hindret är ju att det inte finns vatten eller avlopp. Det snackas om kommunalt vatten och avlopp runt i bygden, men det kommer ju ta ett par år innan det står klart. Så frågan är, om jag klarar av och vänta så länge, och hoppas att pappa går med på mina ideer. Eller om jag helt enkelt ska ta mitt pick och pack och hitta en mysig lägenhet i stan. Frågan är. Skara, eller kanske Lidköping? Skitsamma, det ska jag inte oroa mig över nu, på andra sidan jorden. Men jag har ju kommit över ett par riktigt inspirerande instagram som jag tänkte inspirera vidare om. Vi börjar med tre stycken:
 
 
@linncharliejohansson
 
@toisak
 
 
 
hundragramkarlek.blogg.se:

precis så där vill jag att min framtida lägenhet ska se ut. Så fint och fräscht! :)

Kommentera inlägget här: