The kooks

 
I går var det äntligen dags för The Kooks konserten som vi bokade precis när vi kom hit. Vi visste ju inte riktigt hur stora de var i Australien, men vi tänkte ändå att vi är där lagom i tid. Det var en himla kö men när vi väl kom in var vi tydligen några av de första. Vi ser folk som packar upp filt och grejer, och vi tänker, vad är detta? Ska de sitta där hela kvällen? Vi tog plats längst fram vid staketet, i mitten. Perfekt! Framför är det sittplatser, men det var ju tydligen en speciell biljett för dom. Tiden gick och förbandet började äntligen spela, inte långt kvar nu. Catfish and the Bottleman, aldrig hört talas om men dom var bra! Så, nästa band borde ju vara The Kooks? Nope, ett till förband, gris nånting. inte lika bra. SEN var det dags. Folk stoppade ner sina filtar igen och det fylldes på med massa folk. Jag tänkte att jag kommer dö här vid staketet. Men, vi hade bra med utrymme, ingen som knödde, och det var tur för dom det för denna plats har jag och Lisa suttit och hållt på i flera timmar, hade inte varit roligt- för dom. 
 
Dom var ritkigt bra live, inte alls långt ifrån inspelningen. Grabben bredvid mig var jag nära på att slå armbågen i då han skulle hålla på och stampa i golvet så det skakade i hela golvet...
Annars får konsterten 10/10 kängurur. 
Kommentera inlägget här: