Surfcamp

 
Fyra hela dagar har vi spenderat på ett camp för att lära oss att surfa. Ååååh vad kul tänker du. Ååååh vad svårt det var säger jag. Kände mig mer eller mindre som en valross. Jag har sköljt genom hela mitt huvud med saltvatten ett antal gånger så nöjde mig ganska bra med bodysurfing. Blev dock en jävel på att tackla alla vågor utan att de skulle skölja över mig. Jag och Lisa var väll lagom trötta på detta efter tredje lektionen, så våra andra två surfproffs som redan kunde surfa lite sen innan fick köra den sista lektionen själva. Annars har vi fått en liten detox från uppkopplingens värld. Vi köpte internet för 24h en gång, men eftersom typ allt internet här suuuuger så var det nästan 5 dollar i sjön. Vi var ganska isolerade eftersom vi inte kom någon annan stans, vilket resulterade i ganska lata dagar. Vi fick maten serverad, tog lagom långa powernapar för att orka med kvällen bravader, som ändå började såpass tidigt så man kunde gå och lägga sig runt 12, och ändå sova till halv 9 för att gå och äta frukost och chilla lite i solen innan surflektionen. Skönt att få vila upp sig lite ändå innan de sista veckorna som troligen kommer bli ganska hektiska.
Jessica:

Jag har drömt att åka på Surfcamp. Ser ju så roligt ut! Vet dock själv känslan av att svälja litervis av saltvatten och hur svårt det kan vara att komma upp på en surfbräda!

Kommentera inlägget här: