Dessertbordet




Klockan är nu 03.25 och jag kom precis hem från jobbet. Bilderna visar dessertbordet med massa choklad till dagens temamiddag de har en gång i månaden på Morris Jones. Idag var det en sån dag och temat var givetvis jul. På övervåningen hade de dukat upp med massa exklusiva choklader och pyntat med blommor och snö och grejer, och gästerna fick sedan med sig en goodiebag med chokladpraliner och gott hem, ville jag vara med och äta istället för att stressa igenom med alla glas, eh ja!?! Vet inte riktigt varför jag skriver detta men ja, dessertvåningen var fin i alla fall, och det var väll lite om mitt jobb. Fast det enda jag gör är ju fortfarande att diska och putsa glas. Sketsköj! 

Nu åskar det som bare den ute, skallrar i fönstren men Lisa verkar sova som en stock ändå. Hoppas jag också somnar snart för det är inte såå sköj att man har vänt på dygnet när man ska upp i morgon. En dag, efter en utekväll med några arbetskompisar kom jag inte hem förrän klockan 9, på morgonen. Då kan vi snacka om att vända på dygn. 

Puss på er!
Kommentera inlägget här: