ett år sen

 
Ett år, 365 dagar sen stod jag och Lisa på Landvetter och vinkade av Lisas familj. Vår resa till den bästa tiden i mitt liv hade inte ens börjat. Hur sjukt? Hur sjukt mycket har inte hänt under detta år? Jag har bott, jobbat, festat och träffat nya människor på andra sidan jorden. I drömlandet Australien. 
 
Jag sitter och bläddrar igenom kamerarullen på min mobiltelefon och tänker tillbaka på vad som hände när dendär snapchatten spelades in. Tur som fan att jag sparade dom! Så galet roliga minnen. Jag bestämde mig för att göra en liten film. En film av alla sparade snaps jag har. Det kanske inte är suupermånga, men har filmer från vår första goonfylla på hostellet, till dansgolvet på New Guernica och 29th Apartment, till Bibi serverar alkohol i sängen, till konserter, till ja.. ni fattar! Det kanske mer är för oss, som var där och kan minnas hur sjukt kul vi hade det, än för er. Men jag ska göra den iallafall. 
 
Kan ju säga att jag längtar tillbaka. Varje dag. Hade gjort om resan tuden gånger om, om jag hade fått chansen. Men nu är mitt WHvisa till ända. Och jag kommer troligen aldrig mer kunna bo och jobba i Australien som vi gjorde då. Men tillbaka ska jag, någon dag.
Så jag säger bara det, tveka då f*n inte på att åka, och tveka inte på att hoppa skydive heller för den delen! 

Nu sitter jag spänd som fasen för jag har tydligen lyckats få två av mina kompisar att gå på en blinddejt tillsammans ikväll. Inte förrän just en kvart sen fick de reda på vilka de var, och nu är det bara 20 minuter kvar tills de ska ses. Wahhaaa, jag är nog mer taggad än vad dom är tillsammans. Haha, ska bli så kuuuuuul. 
Kommentera inlägget här: