Vung tau

(null)

Hej vänner!
Efter Dalat tog vi en liggbuss (alltså en vanlig buss men med säten som en säng) till ho chi minh igen, och sedan en ny buss till vung tau, två timmar från ho chi minh.

När vi kom till hotellet fick vi rum 816, wow, trodde vi, vilken utsikt vi kommer få! På 8e våningen. Men nejdå, det var bara 7 våningar i byggnaden så vi fick rum i en annan byggnad, med fönster som vätte mot poolen. Najs tror ni, skrikande barn klockan 7 säger jag!
Vi slocknade iallafall ganska gött i våra sängar efter vi varit i rullande fordon hela dagen.

Dagen efter gick vi upp tidigt för att gå till stranden. Det visade sig att vattnet under flod hade sköljt upp så mycket snäckor/musslor så det luktade så mycket fisk på stranden. Vi klarade att ligga ca en timme innan vi bestämde oss för att gå tillbaka till hotellet och ta ett dopp i poolen.
Till lunch gick vi till andra sidan halvön åt burgare och hittade en park vi chillade i. En vietnamesisk dam kom springade mot oss och ville ta kort med oss. Oklart varför.  Ändå varade inte detta parkhäng länge eftersom en vakt kom och körde bort oss, också oklart varför. Vi avslutade kvällen med indiskt och en mocktail på en rooftop.

Igår tänkte vi att vi tar en uber till nästa stad. Det visade sig att det var lite öde men stranden var lite bättre så vi blev liggandes där innan regnet kom. När vi bestämde oss för en restaurang att äta lunch på kom 6 st som tänkte serva oss med menyer och dricka. Men när vi väl ville beställa var ingen intresserad. Vi reste oss och gick till nästa, där vi fick nudelsoppa. Vi drog ett strög innan vi bad en tant att ringa taxi åt oss. Vi avslutade kvällen med en aussiburgare.

Nu sitter vi i en liten buss tillbaka till ho chi minh, för att senare ikväll flyga till Hanoi. Är bra taggad på huvudstaden!