Gott nytt år

 
Hej och gott nytt år fina läsare! Igår var det ju nyårsafton vilket började med att vi tog en fika med Helen. Det är alltså Robyns (som vi firade jul hos) syster. hon visade oss runt i botanical garden och jag förstår att jag och Lisa har missade halva grejen när vi var där. De första bilderna visar en gamal vulkan som dom har planterat runt om och i. De har alltså gjort så det ser ut som lava som rinner ner från toppen men, ja, det är ju växter. Vi tog en, eller två kaffe vid en liten sjö på ett café, innan vi kramades hejdå och vi drog oss hemåt. Nyårskvällen firade jag och familjen på två olika håll. Familjen åkte in till stan för att äta och kika på fyrverkerier, och jag åkte med Lisa och en tjej som heter Johanna till Carlton och Hugos houseparty. Vi missade fyrverkeriet med enligt familjen var det helt sjukt tydligen! Från alla håll och kanter kom det stora fina raketer så Skaras lilla fjuttfyrverkeri kunde slänga sig i väggen. Dom fick massa fina filmer men ingen bra bild så ni får väll fantisera alt. Googla fyrverkeriet i Melbourne.
 
Nu har vi ätit en riktig god, stor lyxfrukost som mamma hade dukat upp med när jag kom till hotellet. Bra start på näst sista dagen med familjen i Australien.
Kommentera inlägget här: